Ημερίδα Φωτογραφίας Γειτονιά 2016

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ


Ποια είναι η σχέση της φωτογραφίας με την αφήγηση; Διαθέτει η φωτογραφία αφηγηματικότητα ή απλά «φυλακίζει» στιγμές του πλούτου του κόσμου και της ζωή; Έχουν κοινά «αφηγηματικά στοιχεία» οι δύο τέχνες; Πώς αξιοποιήθηκε η φωτογραφία από τους συγγραφείς ως ερέθισμα και άντληση ιδεών και στοιχείων για το στήσιμο ενός ολόκληρου μυθοπλαστικού σύμπαντος; Μπορεί η φωτογραφία να αξιοποιηθεί δημιουργικά στην εκπαίδευση; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα έδωσαν απαντήσεις ειδικοί ομιλητές στην ημερίδα που διοργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η ημερίδα ήταν συνδιοργάνωση της Κατεύθυνσης Λογοτεχνίας και Παιδικού Βιβλίου του Εργαστηρίου Λόγου και Πολιτισμού Π.Θ., του Πανελλήνιου Ομίλου Φίλων της Αφήγησης(ΠΟΦΑ), των Γραφείων Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Προσχολικής Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας, της φωτογραφικής ομάδας OramaPhotos, και είχε την ευγενική υποστήριξη του ΔΟΕΠΑΠ- ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βόλου.

Το θέμα της ημερίδας: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΦΗΓΗΣΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Η ημερίδα πραγματοποιηθηκε στο παραλιακό συγκρότημα του Παπαστράτου, στο κτίριο Δελμούζου, στο αμφιθέατρο Σαράτση, στις 16 Μαρτίου 2016, στις 18:00, στο Βόλο.

Ο τίτλοι των εισηγήσεων είχαν ως εξής:
Φωτογραφία, αφήγηση και δημιουργική γραφή, Τ.Τσιλιμένη, Αν. Καθ. Π.Θ.,
Φωτογραφία και αφήγηση: φανερές αποκλίσεις και υπόγειες συγκλίσεις, Η. Παπαϊωάννου, Δ/ντής Μουσείου φωτογραφίας Θεσσαλονίκης,
Χίλιες λέξεις ή μια σιωπή, Κ. Αντωνιάδης, Καθ. ΤΕΙ Αθήνας,
Μαθητικές δράσεις φωτογραφικών αφηγήσεων, Ν. Γραίκος, Σχ. Σύμβουλος Ν. Πιερίας& Διδ.,
Η φωτογραφία ως μέσο αφήγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία: ένα παράδειγμα εφαρμογής στην ιστορία της ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου, Ι. Κοϊνάκης, εκπαιδευτικός.

Στο χώρο της ημερίδας εκτέθηκαν τα φωτογραφικά έργα των μαθητών/τριών της ΣΤ΄τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, που δούλεψαν ομαδικά και με εμψυχωτές τους εκπαιδευτικούς: Παλαμιώτου Β. Χαρατσή Κ., εκπαιδευτικοί, Μουζαλά Δ., Δ/ντρια, Β. Αργύρη, Σχ.Σύμβουλο.

Δείτε την εργασία των παιδιών εδώ.

Δείτε εδώ το σχετικό Δελτίο Τύπου 

 2016-3-16 Afissa low

Πρόσθετες πληροφορίες