Το δάσος - Αρχαιότητες στο δάσος Γορίτσας 2005-2006

 
 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ (ΣΥΠ)*

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ (δεν συμπληρώνεται)

 

1. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το δάσος - Αρχαιότητες στο Λόφο της Γορίτσας.

21. ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

2ο 6/θέσιο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ

22. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕ Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

3. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

31. ΕΠΩΝΥΜΟ

Μουζαλά

32. ΟΝΟΜΑ

Δέσποινα

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

4. ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ

(μόνο για την Α/θμια)

1/θέσιο

 

2/θέσιο

 

Πολυθέσιο

Χ

5. ΟΔΟΣ - ΑΡΙΘΜΟΣ

Μακρινίτσης 23

6. ΠΟΛΗ/ΧΩΡΙΟ - Τ.Κ.

Βόλος        38333

7. ΤΗΛΕΦΩΝΑ

24210-39596

8. FAX

24210-39596

9. E-mail

2Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

10. Http://

 


Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ/ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Α1. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Θεσσαλίας

Α2. ΝΟΜΟΣ

Μαγνησίας

Α3. Δ/ΝΣΗ. ΕΚΠ/ΣΗΣ

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ν. Μαγνησίας

Α4. ΓΡΑΦΕΙΟ

3ο Γραφείο Π.Ε.

Α5. ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Π.Ε.

Καραγιάννης Αθανάσιος

Α6. Κ.Π.Ε. ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΚΠΕ ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ

      Β. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΟΥΣΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Β1. ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

13

Β2. ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Β21. Αγόρια

Β22. Κορίτσια

58

58

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Β3. ΕΠΩΝΥΜΟ

Μουζαλά

Β4. ΟΝΟΜΑ

Δέσποινα

Β5. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

Δασκάλα

    Γ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γ1. ΕΠΩΝΥΜΟ

Μουζαλά

Γ2. ΟΝΟΜΑ

Δέσποινα

Γ3. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

Δασκάλα

Γ4. ΥΠ. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΜΟΝΙΜΟΣ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ

ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΣ

Γ5. ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

20

Χ

   

ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ / Επιμόρφωση στην Π.Ε.,

στισ περιβαλλοντικές ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Ή επιστήμες ΑΓΩΓΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ

ΘΕΜΑ

Γ6. Διδακτορικό στην Π.Ε.

 

Γ7. Μεταπτυχιακό στην Π.Ε.

 

ΤΙΤΛΟΣ

ΘΕΜΑ

Γ8. Διδακτορικό στις περιβαλλοντικές επιστήμες ή στις επιστήμες αγωγής

 

Γ9. Μεταπτυχιακό στις περιβαλλοντικές επιστήμες ή στις επιστήμες αγωγής

Μεταπτυχιακό Παιδ/κού  Τμήματος Παν|μίου Αθηνών.Θέμα:<<Διδακτική Ιστορίας κ Γλώσσα».

(1994)

Γ10. Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ/ΤΕΙ

Πτυχίο Νομικής Σχολής  Α.Π.Θ(1991)

Σ.Ε.Λ.Δ.Ε Θεσ/κης (1992)

ΕΙΔΟΣ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Γ11. Παρακολούθηση σεμιναρίων στην Π.Ε. από ΑΕΙ

-

-

Γ12. Εισηγήσεις σε συνέδρια / ημερίδες /σεμινάρια Π.Ε.

-  Παιδαγωγική συνάντηση εκπαιδευτικών 4ης   Περιφέρειας

  Ν. Μαγνησίας.

   Εισήγηση : «Οργάνωση δραστηριοτήτων διαθεματικού  

   χαρακτήρα στα πλαίσια του Α.Π.-Σχέδια εργασίας  

    project ?Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης                    

    Η αυλή του σχολείου. »

   Βόλος, 6/09/2003

-  3Ο Παν/λήνιο Συνέδριο Π.Ε.Κ.ΠΕ «Βιώσιμη Ανάπτυξη-

    Περιβαλλοντική Εκπ/ση, τοπικές κοινωνίες»

   Ουρανούπολη Χαλκιδικής ,Οκτώβριος 2004

-?Η αυλή του Σχολείου», Θεσσαλονίκη , Οκτώβριος 2004

-«Πολιτισμός στην εκπαίδευση» Βόλος 2004

  Γ13. Παρακολούθηση σεμιναρίων στην Π.Ε. από Κ.Π.Ε. / Π.Ε.Κ. Υπ. Π.Ε.

-« Λίμνες: Πηγές έμπνευσης για προγράμματα Π.Ε»

     Κ.Π.Ε  Καστοριάς ,Νοέμβριος 2004

-«Η περιβαλλοντική εκπαίδευση σε χώρες της Ευρώπης: θεσμικό

   πλαίσιο, Προβλήματα και προοπτικές. Η μεθοδολογία της Π.Ε.

   Κ.Π.Ε  Μακρυνίτσης Οκτώβριος 2003

Γ14. Συμμετοχή σε σχολικά προγράμματα Π.Ε.

- « Η αυλή του σχολείου» 2001-2002(Δίκτυο)

  «Η αυλή του σχολείου» 2001-2003(Δίκτυο)

  «Λίμνες-πηγές έμπνευσης-Υγρότοποι» (Δίκτυο)(2002-2004)

  «Το τρενάκι του Πηλίου»Πρόγραμμα Σ.Ε.ΠΠ.Ε (2004-2005)

       

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γ1. ΕΠΩΝΥΜΟ

Πατέρη

Γ2. ΟΝΟΜΑ

Γεωργία

Γ3. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

Δασκάλα

Γ4. ΥΠ. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΜΟΝΙΜΟΣ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ

ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΣ

Γ5. ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

21

Χ

   

ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ / Επιμόρφωση στην Π.Ε.,

στισ περιβαλλοντικές ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Ή επιστήμες ΑΓΩΓΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ

ΘΕΜΑ

Γ6. Διδακτορικό στην Π.Ε.

 

Γ7. Μεταπτυχιακό στην Π.Ε.

 

ΤΙΤΛΟΣ

ΘΕΜΑ

Γ8. Διδακτορικό στις περιβαλλοντικές επιστήμες ή στις επιστήμες αγωγής

 

Γ9. Μεταπτυχιακό στις περιβαλλοντικές επιστήμες ή στις επιστήμες αγωγής

 

Γ10. Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ/ΤΕΙ

 

ΕΙΔΟΣ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Γ11. Παρακολούθηση σεμιναρίων στην Π.Ε. από ΑΕΙ

-

Γ12. Εισηγήσεις σε συνέδρια / ημερίδες /σεμινάρια Π.Ε.

- Παιδαγωγική συνάντηση εκπαιδευτικών 4ης   Περιφέρειας

   Ν. Μαγνησίας.

   Εισήγηση : «Οργάνωση δραστηριοτήτων διαθεματικού  

   χαρακτήρα στα πλαίσια του Α.Π.-Σχέδια εργασίας  

    project ?Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης                     

    Η αυλή του σχολείου. »

   Βόλος, 6/09/2003

Γ13. Παρακολούθηση σεμιναρίων στην Π.Ε. από Κ.Π.Ε. / Π.Ε.Κ. / Υπ. Π.Ε.

-  2ο Διήμερο Πανελλαδικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών

   « Η  αυλή του σχολείου »

   ( Διεύθυνση Δ. Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης ? Γραφείο  

    Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης )

    Θεσσαλονίκη, 4 -5/09/ 2002

Γ14. Συμμετοχή σε σχολικά προγράμματα Π.Ε.

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:  

      «Υγρότοποι» 2ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας

 

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

       « Ανακύκλωση » 1ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας

 

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

       «Υγιεινή Διατροφή » 11ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου

 

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

        « Νερό ? πηγή ζωής, μέσο επικοινωνίας και  

        απομόνωσης » « Πεπαρήθειο » 1ο Δημοτικό 

        Σχολείο Σκοπέλου (εξωτερική συνεργάτης )

 

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

        « Η αυλή του σχολείου» (Δίκτυο)

         2ο Δημοτικό  Σχολείο Βόλου

 

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

        « Η αυλή του σχολείου» (Δίκτυο)

        2ο Δημοτικό  Σχολείο Βόλου

 

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

        « Λίμνες ? πηγές έμπνευσης για προγράμματα 

        Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - Υγρότοποι»

       (Δίκτυο) 2ο Δημοτικό  Σχολείο Βόλου

 

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:

        « Λίμνες ? πηγές έμπνευσης για προγράμματα 

        Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - Υγρότοποι»

        (Δίκτυο) 2ο Δημοτικό  Σχολείο Βόλου

 

$1§  Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΣΕΠΠΕ:

        «Το τρένο ? το τρενάκι του Πηλίου. Περιβάλλον-

        Ιστορία - Πολιτισμός»

        2ο Δημοτικό  Σχολείο Βόλου

       

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΟΙΠΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Γ15. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ

Γ16.

ΕΙΔΙΚΟ-ΤΗΤΑ

Γ17.

ΥΠ. ΚΑΤΑΣΤ.

Γ18.

ΕΤΗ ΥΠΗΡ.

Γ19. (αριθμός)

Γ191.

PhD

Γ192.

MSc

Γ193.

Άλλο PhD

Γ194.

Άλλο MSc.

Γ195

2ο πτυχίο

Γ196.

Σεμιν.

ΑΕΙ

Γ197.

Συνέδρ./ Ημερίδες/

Σεμινάρια

Γ198.

ΚΠΕ ΠΕΚ Υπ.ΠΕ

Γ199. Σχολικά Προγραμ. Π.Ε.

ΠΑΤΕΡΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

Δασκ.

Μον.

20

-

-

-

-

 

-

-

1

8

ΒΛΑΧΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ

Δασκ.

Μον.

17

-

-

-

 

-

-

-

-

3

ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΥΣΙΚΑ

Δασκ.

Μον.

17

             

1

3

ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ

Δασκ.

Μον.

6

             

1

 

ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ

Δασκ.

Μον.

25

             

1

5

ΓΚΙΟΥΖΕΛΗ ΚΩΝ/ΝΑ

Δασκ.

Μον.

12

             

1

1

ΤΣΙΑΜΑΝΗ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Δασκ.

Μον.

22

               

7

ΚΥΖΙΡΙΔΟΥ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Δασκ.

Μον.

20

             

1

3



ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ

Γ20. ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ

Γ201. Αγόρια

58

Γ202. Κορίτσια

58

Γ21. αριθμοσ μαθητων με διαφορετικη πολιτισμικη προελευση

 

Προηγούμενη Συμμετοχή σε προγράμματα Π.Ε.

Γ22. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε 1 ? 2 προγράμματα

100

Γ23. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε 3 ? 5 προγράμματα

100

Γ24. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε περισσότερα από 5 προγράμματα

 

Δ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δ1. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

$1-          Η ευαισθησία των μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος, ιστορίας, τοπικής παράδοσης και πολιτισμού..

$1-          Η θετική προσέγγιση των μαθητών και των εκπαιδευτικών ξεκινά από το ενδιαφέρον για το φυσικό περιβάλλον της πόλης που και οι ίδιοι και οι γονείς απολαμβάνουν.Ο  λόφος με τις εκπληκτικές αλλαγές τοπίων που παρουσιάζει,  όπου το ορεινό περιβάλλον συναντάται αρμονικά με τη θάλασσα, απαιτεί ανθρώπινη δραστηριότητα απόλυτα εναρμονισμένη με αυτό.

$1-          Η διάθεση των παιδιών να βγουν στην εξοχή και να εργαστούν γι? αυτή (για το πράσινο, κλπ.).

$1-          Η δυνατότητα υιοθέτησης νέων τρόπων εργασίας (π.χ δενδροφύτευση, καθαριότητα

$1-          του χώρου).

$1-          Η δυνατότητα για συνεργασία μεταξύ των μαθητών,μαθητών και φορέων, μαθητών

$1-          και συλλόγου γονέων.

$1-          Η ευαισθησία των εκπαιδευτικών σε ότι αφορά το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά.

$1-          Η ευρύτερη αποδοχή της εργασίας των μαθητών που θα κάνει γνωστό το θέμα στην τοπική κοινωνία και θα ευαισθητοποιήσει συγχρόνως και άλλους φορείς.

Δ011. ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

Οι μαθητές με την περιβαλλοντική ομάδα σε κοινή συνάντηση που είχαν συζήτησαν για διάφορα θέματα. Μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ισότιμα και μετά διαλογική συζήτηση ομόφωνα αποφάσισαν το συγκεκριμένο θέμα.

Δ2. Συνοπτική περιγραφή ΘΕΜΑΤΟΣ προγράμματος

Bορειοανατολικά του Βόλου υψώνεται ο λόφος της Γορίτσας.  Στην κορυφή του φύλακας ? σκοπός στέκει η εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής που κάθε χρόνο την Παρασκευή της Διακαινησίμου προσελκύει  πλήθη χριστιανών από το Βόλο και τα γύρω χωριά.

Η θέα από το λόφο είναι μοναδική .Ανεβαίνοντας το δρόμο οι περιπατητές, πολίτες με αθλητική περιβολή, με ποδήλατα ή αυτοκίνητα απολαμβάνουν την ανάβαση και κατάβαση, ανάμεσα σε πυκνά πεύκα και αγριολούλουδα. Έχοντας ως θέα την μοναδικότητα του Παγασητικού κόλπου, ο λόφος της Γορίτσας, παρουσιάζει μια δυναμική (περιβαλλοντική-

Ιστιρική-πολιτιστική) απαραίτητη για την ευαισθητοποίηση μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος.

Δ3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γνωστικοί

$1-           Γνωριμία του πλούτου και της ομορφιάς  της  ελληνικής φύσης.

$1-           Ανάδειξη του θέματος στην ευρύτερη κοινωνία της περιοχής, την ενεργοποίηση όλων των φορέων ώστε ο πνεύμονας της πόλης «Το δάσος στο λόφο της Γορίτσας» να διατηρηθεί, να αξιοποιηθεί και να αναβαθμιστεί ώστε παράλληλα με το περιβάλλον να αναδειχθεί και η πολιτιστική του κληρονομιά.

$1-           Γνωριμία των μαθητών με την ιστορία του λόφου  αφού πάνω σε αυτόν σώζονται τείχη του αρχαίου οικισμού.

$1-           Να συνεργαστούν με τους υπεύθυνους του Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου ώστε να συνδέσουν οι μαθητές το παρελθόν με το παρόν.

$1-          Να έρθουν σε επικοινωνία με φορείς ώστε να γνωρίσουν και να αναδείξουν στην τοπική κοινωνία  μελέτες για άλλες παρεμβάσεις που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στο λόφο, σεβόμενοι το περιβάλλον, τη χλωρίδα και την πανίδα .

$1-          Η εξοικείωση των μαθητών με την επιστημονική μεθοδολογία, την έρευνα, την κριτική προσέγγιση του θέματος και την ανάπτυξη   επιστημονικής γνώσης.

Συναισθηματικοί

$1-           Να αποκτήσουν μέσα από την εργασία  στο πρόγραμμα περιβαλλοντική συνείδηση για:

$1-          την προστασία της φύσης.

$1-          Να αντιληφθούν οι μαθητές πως διαφυλάττοντας και βελτιώνοντας  μικρές περιοχές του τόπου τους,   του  χωριού τους  ή της  πόλης τους αυτό θα έχει σαν συνέπεια τη βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος στη χώρα τους ,στην Ευρώπη, στον πλανήτη.

$1-          Το πρόγραμμα θα   βοηθήσει ώστε να διαμορφωθούν μελλοντικοί ευσυνείδητοι πολίτες, με γνώση, ευαισθησίες, φαντασία και επίγνωση των σχέσεων που συνδέουν το παρόν με το παρελθόν και με το μέλλον.

$1-           Κατανόηση από τους μαθητές των αλληλεπιδράσεων του ανθρώπου και του περιβάλλοντος, των περιβαλλοντικών προβλημάτων αλλά και των μέτρων προστασίας.

$1-           Να εξοικειωθούν με την εργασία σε ομάδες, να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας και να αναπτύξουν δημιουργική δράση.

$1-          Να συνδεθεί το σχολείο με την κοινωνία αναζητώντας υλικό, συνεργαζόμενοι με φορείς, αναζήτηση πληροφοριών μέσου internet, πληροφορίες από τον τύπο, τα ΜΜΕ, βιβλιοθήκες σχολείου, Πανεπιστημίου.

Ψυχοκινητικοί

$1-          Οι μαθητές επισκεπτόμενοι το λόφο και κάνοντας δενδροφύτευση θα ψυχαγωγηθούν, θα αισθανθούν ψυχική ευεξία, κίνηση και ζωντάνια.

Δ31. ΑΛΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 Κοινωνικοί στόχοι:

$1-          Ανάδειξη άλλες τοπικής περιοχής, σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία. 

$1-           Συνεργασία με τοπικούς φορείς με την υποβολή προτάσεων εκ μέρους της ΠΟ για ανάδειξη του θέματος και ανάλογες παρεμβάσεις.  

  1. Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.

Δ4. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

$1-          Κοντά στο Βόλο σε μικρή απόσταση από την συνοικία του Αγίου Κωνσταντίνου υψώνεται ο λόφος της Γορίτσας. Απ? αυτόν γεννήθηκε η νέα πόλη όπως δείχνουν οι βαθιές πληγές που του έχουν ανοίξει οι λατόμοι παίρνοντας την πέτρα του για το χτίσιμο των σπιτιών.

$1-          Στην κορυφή του φύλακας ? σκοπός στέκει η εκκλησία της «Ζωοδόχου Πηγής» που  κάθε χρόνο την Παρασκευή της Διακαινησίμου, προσελκύει πλήθη χριστιανών απ? το Βόλο και τα γύρω χωριά.

$1-          Ο λόφος ήταν γυμνός αλλά τώρα πυκνό δάσος από πεύκα πανύψηλα τον  καθιστούν πνεύμονα πρασσίνου του Βόλου. Τα κελαηδίσματα των πουλιών και η παχιά σκιά χαρίζουν απόλαυση στους  καθημερινούς περπατητές, επισκέπτες, αθλητές, προσκυνητές.

$1-          Μικρός φιδωτός αμαξόδρομος  που έρχεται  από τον Άναυρο  (ποτάμι όπου ο Ιάσονας κατεβαίνοντας από το Πήλιο από τον Κένταυρο Χείρωνα έχασε το σανδάλι του) οδηγεί ως την εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής στην κορυφή του λόφου. Πάνω στο λόφο της Γορίτσας σώζονται τα τείχη αρχαίου οικισμού ίσως του Ορμινίου που ήταν στην ακμή κατά τους μακεδονικούς χρόνους. Απ? τα τείχη του και απ? τα θεμέλια του μεγάλου πύργου που βρέθηκαν στη βορειοανατολική πλευρά του λόφου φαίνεται πως η πόλη ήταν από τις οχυρότερες της περιοχής την εποχή εκείνη. Στο λόφο επάνω σώζονται θεμέλια οικοδομημάτων και ελληνικοί τάφοι.

$1-          Η ενασχόληση των μαθητών με το λόφο, πνεύμονα της πόλης του Βόλου θα αναδείξει την:

     Α. Περιβαλλοντική πλευρά του θέματος:

Μέσα από τις εργασίες  θα κατανοήσουν τόσο οι ίδιοι οι μαθητές όσο και η τοπική κοινωνία την περιβαλλοντική αξία του δάσους ,την ανάγκη της διαφύλαξης του της αναδάσωσης του καθώς και της διαφύλαξης του από άλλους αρμόδιους φορείς..

Β. Οικονομική διάσταση:

Η αναγκαιότητα της διαφύλαξης του δάσους, του λόφου αλλά και της αναδάσωσής του θα γίνει απόλυτα κατανοητή με τον προβληματισμό των μαθητών σχετικά με το τι θα γινόταν σε περίπτωση ακραίων καιρικών φαινομένων π.χ πλημμύρες, λάσπης, και οι επιπτώσεις τους στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου και άλλων  περιοχών. Παράλληλα θα τονιστεί  η αναγκαιότητα της προστασίας της χλωρίδας και πανίδας του λόφου σε αντιπαραβολή με άλλες περιοχές άλλων χωρών που έχουν οδηγηθεί σε καταστροφές εξαιτίας αλόγιστης παρέμβασης του ανθρώπου στη φύση.

Γ. Ψυχαγωγική διάσταση του θέματος:

Ο λόφος άλλες Γορίτσας ως φυσικό ιοκοσύστημα  με μαγευτική θέα και χώρους για περιπάτους, προσφέρςι στους επισκέπτες σωματική και πνευματική ευεξία.

Οι μαθητές μπορούν να προτείνουν τρόπους παρέμβασηςστους  τοπικούς φορείς (κιόσκια, ξύλινα παγκάκια, πέτρινες βρυσούλες, μονοπάτια), ώστε ο λόφος να γίνει χώρος αναψυχής για όλους καθώς και πόλος έλξης σχολικών εκδρομών όχι μόνο των σχολείων της πόλης του Βόλου αλλά και άλλων περιοχών.

Είναι το κοντινότερο σημείο για μαθητές άλλων  περιοχών  όπου μπορούν να δουν τη φύση σε όλες  τις διαστάσεις.(περιβαλλοντική-πολιτιστική- ιστορική).



Δ5. ΤΟΠΙΚΗ ? ΕΘΝΙΚΗ ? ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΤΟΠΙΚΗ: Σχέση τόπου φυσικού περιβάλλοντος και ορθολογική χρήση της επέμβασης σε αυτό. Τα παιδιά γνωρίζουν τη φυσική , κοινωνική ,οικονομική και ψυχαγωγική διάσταση του λόφου.

ΕΘΝΙΚΗ: Η ιστορική κληρονομιά, ο φυσικός πλούτος του λόφου παράλληλα με την απερίγραπτη ομορφιά  θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς και έρευνας κι άλλων περιοχών.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ: Η προστασία της φύσης τους δάσους στο λόφο της Γορίτσας ,θα αποτελέσει πρότυπο διατήρησης φυσικών πνευμόνων παγκοσμίως.Η διαρκής εκπαιδευτική αναζήτηση στον τομέα διατήρησης και δημιουργίας φυσικών πνευμόνων σε πολεοδομικά συγκροτήματα θα αποτελέσει τη βάση σύγχρονων μορφών εκπαίδευσης..

  1. Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.

Δ6. ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ (ΦΥΣΙΚΑ Ή ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ)

Δ61. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ

Δ62. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.Βούλγαρη Ελένη - Δασοπόνος

Το δάσος και η χρησιμότητά του

2.Καραμήντζας Ευάγγελος - Πυροσβέστης

Ενημέρωση για προστασία του δάσους από πυρκαγιές

2. Δημήτρης Ιωαννίδης -Γεωπόνος ΠΕ/Α

Χλωρίδα και πανίδα του δάσους και της περιοχής γενικότερα.

3. Κοντογιάννη Μαρία -Αρχιτέκτων μηχανικός

Μελέτη αξιοποίησης του λόφου της Γορίτσας.

4. Κ. Αδρύμη, Διευθύντρια Αρχαιολογικού Μουσείου

Τα αρχαιολογικά ευρήματα στο λόφο της  Γορίτσας.

5.Αθανασούλης Ιωάννης

Το φυσικό περιβάλλον και η διατήρηση του.

6.Καραγιάννης Αθανάσιος

Υποστήριξη  προγράμματος.

7.Σχολικός σύμβουλος 4ης

Περιφέρειας Μαγνησίας:Ματή

Ελένη.

Παιδαγωγική υποστήριξη προγράμματος.

Δ7. ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

(ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ)

-    Διάλογος ? Περιγραφή τρόπων οργάνωσης εργασίας - Διαχωρισμός σε ομάδες .

$1-          Προϋποθέσεις ομαδοσυνεργατικής μεθόδου ? Μέθοδος project ? Διαθεματική  

       προσέγγιση.

$1-          Αναζήτηση υλικού μέσω βιβλιοθηκών, Διαδίκτυο, κρατικά αρχεία, τοπικό τύπο ?  Επιτόπια έρευνα ? Βιωματική προσέγγιση θέματος - Συγκέντρωση υλικού ? Πρόσκληση εξωτερικών συνεργατών ? Καταχώρηση και κατηγοριοποίηση υλικού ? Επεξεργασία υλικού ? Εξαγωγή συμπερασμάτων (π.χ. οικονομικοί, τεχνολογικοί, πολιτισμικοί παράμετροι τότε και τώρα) .

$1-          Παρουσίαση ? διασκευή θεατρικής παράστασης ¨Όρνιθες¨ του Αριστοφάνη.

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.

Δ8. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΤΟΣ ?Η ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

(ΕΔΩ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΕ Κ.Π.Ε.)

Δ81. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΚΠ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ (ξεκινήστε την περιγραφή αναφέροντας το χώρο και το χρόνο υλοποίησης)

$1-          Συνάντηση της Π.Ο., συζήτηση για το θέμα, χωρισμός σε ομάδες και κατανομή δράσεων. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο το μήνα Δεκέμβριο.

$1-          Επίσκεψη των μαθητών στο δάσος. Ομάδα φωτογραφίας, καταγραφή χλωρίδας, πανίδας, φωτογράφηση δάσους, περιβάλλοντος γενικά.

$1-          Ταξινόμηση πρώτου υλικού και αφορμή για αναζήτηση πληροφοριών σε βιβλιοθήκες, internet. Ομιλία στο σχολείο από το Δασάρχη. Μήνας Ιανουάριος.

$1-          Συγκέντρωση πληροφοριών για την ιστορική σημασία του λόφου. Μήνας Φεβρουάριος .

$1-          Ομιλία της Διευθύντριας της Εφορίας Αρχαιοτήτων για τον οικισμό και τα αρχαιολογικά ευρήματα, αναζήτηση υλικού σε βιβλιοθήκες, ταξινόμηση του υλικού. Μήνας Φεβρουάριος.

$1-          Ομιλία από Γεωπόνο του Δήμου. Μήνας Μάρτιος .

$1-          Σύγκριση της πανίδας και χλωρίδας. Μήνας Μάρτιος. Οι μαθητές θα επισκεφθούν το δάσος, θα καταγράψουν τις ποικιλίες των μεγάλων δένδρων, σε ποια σημεία έχει ανάγκη αναδάσωσης αφού ένα κομμάτι έχει καεί και θα συγκρίνουν το είδος των δένδρων με άλλα δάση που έχουν επισκεφθεί. Θα παρακολουθήσουν τα πουλιά, αυτά που έχουν μείνει αυτό το μήνα και τις φωλιές τους και θα κρατήσουν σημειώσεις ώστε να γίνει η σύγκριση και με άλλη χρονική στιγμή που θα επισκεφθούν το λόφο.

$1-          Ομιλία του αρχιτέκτονα για τη μελέτη και την αξιοποίηση του λόφου. Σύνδεση της τοπικής κοινωνίας με το λόφο, τα αγαθά του εκτός του οξυγόνου, ομορφιά, άθληση, ψυχαγωγία, ιστορία, παράδοση. Μήνας Μάρτιος.

$1-          Επίσκεψη της Π.Ο. σε παραπλήσιο δάσος στο Πήλιο. Μήνας Απρίλιος . Οι μαθητές θα έχουν ένα τετράδιο εργασίας ο καθένας που θα περιέχει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και εικόνες διαφόρων δασών. Θα καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και τα αποτελέσματά τους σε σύγκριση με τη δική τους εμπειρία στο λόφο της Γορίτσας. Οι μαθητές θα συγκεντρώνουν ρίζες ? φύλλα ? καρπούς ? άνθη και θα ετοιμάσουν ο καθένας το φυτολόγιό τους.

$1-          Ετοιμασία για την Ημέρα Περιβάλλοντος έκθεσης ζωγραφικής με θέμα το δάσος. Έκθεση φωτογραφίας. Μήνας Μάιος.

-    Δενδροφύτευση. Οι μαθητές ψυχαγωγούνται μέσα από το πρόγραμμα, ετοιμάζουν τη θεατρική παράσταση. Μήνας Μάιος.

$1-          Μια άλλη ομάδα ετοιμάζει τα σκηνικά. Η Π.Ο μεταφέρει μηνύματα περιβαλλοντικά σε όλο το σχολείο με την παράσταση καθώς και σε άλλα σχολεία της πόλης και παρουσιάζεται την ημέρα περιβάλλοντος στην τοπική κοινωνία. Μήνας Ιούνιος.

$1-          Ανακοινώσεις στον τύπο στο τοπικό τηλεοπτικό κανάλι. Μήνας Ιούνιος.

$1-          Ημερίδα παρουσίασης προγράμματος. Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Μήνας Ιούνιος.

Δ82. ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

$11.      Η παρότρυνση από τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές για εργασία και δράση που τα αποτελέσματα δεν θα περιοριστούν μόνο σε τοπικό επίπεδο αλλά θα σταλούν στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η εργασία τους μετά από επεξεργασία ίσως συμβάλει στο κομμάτι που της αναλογεί, στη διαμόρφωση θετικότερης στάσης των μαθητών, προς το περιβάλλον και την πολιτιστική μας κληρονομιά.

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.

Δ9. ΔΡΑΣΕΙΣ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

(ΕΔΩ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΕ Κ.Π.Ε.)

Δ91. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ (ξεκινήστε την περιγραφή αναφέροντας το χώρο και το χρόνο υλοποίησης)

-      Στο σχολείο οι μαθητές θα ενημερωθούν από τον υπεύθυνο του περιβάλλοντος

       κ. Καραγιάννη Αθανάσιο σχετικά με τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. 

       Μήνας Δεκέμβριος.

-     Ενημέρωση της Π.Ο. από  Δασοπόνο στο λόφο της Γορίτσας. Μήνας Ιανουάριος.

$1-          Ενημέρωση της Π.Ο. από Γεωπόνο στο δάσος του Πηλίου. Μήνας Ιανουάριος. .

$1-          Παρουσίαση μελέτης για την αναβάθμιση του λόφου στο χώρο του σχολείου από την αρχιτέκτονα. Μήνας Φεβρουάριος.

$1-          Ανακοινώσεις από ομάδα για την ιστορία του λόφου. Οι μαθητές θα κάνουν γνωστό στο κοινό τους προβληματισμούς τους για το λόφο. Θα συντάξουν επιστολή προς τους τοπικούς φορείς, Δήμαρχο και Νομάρχη- Υπηρεσία Πρασίνου. Στην επιστολή θα επισημάνουν μεταξύ άλλων τις παρεμβάσεις που θα κάνουν οι ίδιοι οι μαθητές με τη βοήθεια των φορέων στο λόφο όπως την οριοθέτηση χώρου για δεντροφύτευση, την ανάγκη για αναδάσωση αφού ένα κομμάτι είχε καεί αλλά και την ανάγκη της φροντίδας και της επιτήρησης εκ μέρους των υπευθύνων ώστε τα δένδρα να τύχουν της απαραίτητης περιποίησης έως ότου μεγαλώσουν. Θα αναφέρουν επίσης τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν ώστε να είναι περισσότερο προσβάσιμες στους επισκέπτες και στα σχολεία όπως κιόσκια, ξύλινα παγκάκια κλπ. Μήνας Μάρτιος.

$1-          Ανακοινώσεις από ομάδα για την πολιτιστική κληρονομιά. Μήνας Απρίλιος.

$1-          Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και φωτογραφίζουν το λόφο.

      Οι μαθητές έχουν ετοιμάσει πινακίδες στο σχολείο τους καθώς και ταμπλό και αφού 

      αποφασίσουν σε ποια σημεία του λόφου χρειάζονται θα τα αναρτήσουν για να

      προβληματίζουν, να επισημαίνουν στους επισκέπτες την αναγκαιότητα της προστασίας 

      και τους κινδύνους που διατρέχει το δάσος. Μήνας Απρίλιος.

$1-          Συμμετοχή σε θεατρικό δρώμενο Μήνας Μάιος Μάιος.

$1-          Συμμετοχή στην έκθεση ζωγραφικής. Μήνας Απρίλιος ? Μάιος .

$1-          Συμμετοχή όλων στη δεντροφύτευση. Μήνας Μάιος.

-     Παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Μήνας Ιούνιος.

-     Συμμετοχή στην αξιολόγηση. Μήνας Ιούνιος.

Δ92. ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ

ΔΡΑΣΕΩΝ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ)

Οι μαθητές θα προβούν σε ανακοινώσεις στον τοπικό τύπο και τα ΜΜΕ προβάλλοντας το θέμα. Παρουσίαση από μαθητές της έκθεσης φωτογραφίας, ζωγραφικής και Θεατρικής παράστασης. Συνεργασία με το Δήμο Βόλου για δενδροφύτευση.

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.

Δ10. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

ΕΙΔΟΣ

$1? 

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ / ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Δ101. Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών .

 

Χρησιμοποίηση μικροσκοπίων, φακών  για παρατήρηση χλωρίδας.

Δ102. Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

 

Αναζήτηση υλικού, καταγραφή και επεξεργασία του υλικού που θα συγκεντρωθεί αλλά και για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στο τελικό στάδιο.

Δ103. Οπτικοακουστικά μέσα

 

Μαγνητόφωνα, φωτογραφικές μηχανές, βιντεοταινίες του δάσους, προβολέας για τις παρουσιάσεις.

Δ104. Εκπαιδευτικά μέσα ** που θα δημιουργηθούν για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας

** εκτός των τελικών παραδοτέων

 

Δημιουργία εκπαιδευτικού προγράμματος ξενάγησης του λόφου της Γορίτσας (περιβαλλοντική, αρχαιολογική, αισθητική, πολιτισμική πλευρά. )

Δ105. Άλλοι χώροι, άλλος εξοπλισμός (αναφέρατε)

 

Αίθουσα εκδηλώσεων για διαλέξεις από τους ειδικούς επιστήμονες αλλά και για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην οποία θα συμμετέχουν και ειδικοί επιστήμονες.

Δ106. Εκπαιδευτικά πακέτα Π.Ε. του ΕΠΕΑΕΚ Ι

 

Η Π.Ε. ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ WWF

Δ107. Άλλα εκπαιδευτικά πακέτα

 

ΜΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΠΕ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΔΑΣΗ.


Δ11. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ Κ.Π.Ε. ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δ111.

ΟΝΟΜΑ Κ.Π.Ε.

Δ112.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΕΚΠ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Δ113.

ΑΠΟ-ΕΩΣ

Κ.Π.Ε. ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ Μαγνησίας

Βιωματική, με τη συνεργασία της Π.Ο. του ΚΠΕ σε ένα από τα όμορφα Δάση του Πηλίου.

Απρίλιος

Δ12. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΠΘ

Δ121.

ΟΝΟΜΑ, ΕΜΒΕΛΕΙΑ  (τοπική ? περιφερειακή ? εθνική ? διεθνής)

Δ122.

ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Δ123.

ΘΕΜΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

ΤΟΠΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

ΠΟΡΤΑΡΙΑΣ

Κ.Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Κ.Π.Ε. ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ

Κ.Π.Ε ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

ΔΑΣΟΣ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

ΛΊΜΝΕΣ-ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ

ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Δ13. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΣΧΟΛ. ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΚΤΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΔΙΚΤΥΩΝ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΠΘ

Δ131. ΣΧ. ΜΟΝΑΔΕΣ

Δ132.ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δημ.Σχολείο Αγγελοχωρίου Θεσσαλονίκης

Δημ.Σχολείο Αγίων Πάντων Σίδνευ.

Πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ μέσω τηλεδιάσκεψης το οποίο διεξάγεται

Στο σχολείο μας εδώ και τέσσερα χρόνια, σε συνεργασία με τα συγκεκριμένα σχολεία Αυστραλίας και Ελλάδας που στόχοι έχει την ενίσχυση της πολιτισμικής γλωσσικής ταυτότητας και της εθνικής αυτογνωσίας στο πλαίσιο μιας πολυποτισμικής κοινωνίας

Μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην κονωνία της

Πληροφορίας. Το θέμα που θα αναπτυχθεί είναι θέμα τοπικής ιστορίας και αφορά την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ιστορικής-πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και περιβάλλοντος.

       


Δ14. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

ΕΙΔΟΣ

Α. ΜΕΘΟΔΟΙ - ΜΕΣΑ

Β. ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

 

Δ141.

Αρχική Αξιολόγηση (Διερεύνηση)

Συγκέντρωση υλικού από επιτόπιες επισκέψεις, αναζήτηση υλικού σε βιβλιοθήκες, Εφορία Αρχαιοτήτων, διάφορους φορείς.

Αξιολόγηση του υλικού για την πληροφόρηση και τις εργασίας και πιθανή αναζήτηση νέων στόχων, ανεύρεσης υλικού από άλλες πηγές και αξιοποίησή του.

 

Δ142.

Διαμορφωτική Αξιολόγηση

Ταξινόμηση

Διαχωρισμός

Ενοποίηση

Ταξινόμηση του υλικού, κατανόηση των εννοιών και ιεράρχηση ως προς την αξία του, κατηγοριοποίηση των πληροφοριών που έχουν σχέση με το λόφο ως προς την χλωρίδα και πανίδα. Διαχωρισμός των πληροφοριών που έχουν σχέση με την ιστορία και τον πολιτισμό. Διαχωρισμός των εννοιών που έχουν σχέση με το λόφο προς τη χλωρίδα και πανίδα. Ενοποίηση αυτών των εννοιών και διαμόρφωση ολοκληρωμένης στάσης των μαθητών ως προς την αξία του δάσους. Ανίχνευση των στόχων μας αν οι στόχοι που έχουμε θέσει έχουν επιτευχθεί ή μήπως είχαμε θέσει υψηλούς στόχους και πρέπει να πραγματοποιηθεί επαναπροσαρμογή των στόχων μας.

 

Δ143.

Τελική αξιολόγηση

Ερωτηματολόγιο

Ερωτηματολόγιο για:

-Κατανόηση του θέματος

-Περιβαλλοντική και πολιτισμική προσέγγιση

-Στάση που να δείχνει την αντίληψη για τοπική ? εθνική και παγκόσμια προσέγγιση

-Αποτελέσματα σύνδεσης του μαθητή με την κοινωνία, τη συνεργασία

-Διαμόρφωση στάσης που να δεικνύει την αντίληψη για τοπική, εθνική και παγκόσμια προσέγγιση ως προς την οικονομική διάσταση του θέματος.

-Ικανότητα των μαθητών να συγκεντρώσουν υλικό, να το επεξεργάζονται, να το παρουσιάζουν με την οργάνωση μιας ημερίδας.

 

Δ15. ΤΡΟΠΟΙ (ΜΕΘΟΔΟΙ ? ΤΕΧΝΙΚΕΣ ? ΜΕΣΑ) ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

$1-          Η Π.Ο. θα ετοιμάσει και θα διανείμει έντυπα σε όλους τους μαθητές του σχολείο

       οι οποίοι θα ενημερώσουν γονείς και φίλους.

$1-          Αντίγραφα των αποτελεσμάτων στέλνονται στους τοπικούς φορείς.

$1-          Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στον τοπικό τύπο και  τοπικό τηλεοπτικό κανάλι.

Δ16. ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δ161. Χρόνος

5 Ιουνίου 2006

Δ162. Χώρος

Κτίριο Σπίρερ

Δ163. Συμμετοχές

Εκπρόσωπος Δήμου Βόλου

Εκπρόσωποι Δ/νσης Π/θμιας Εκπαίδευσης

Σχολικοί Σύμβουλοι

Φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστ. Θεσσαλίας

Εκπρόσωποι Υπηρεσιών, Δασαρχείο, Δ/νση Γεωργίας, Σύλλογος Γονέων (γονείς)

Δ164.

Μέσα που θα αξιοποιηθούν

$1-          Μεγαφωνικές εγκαταστάσεις

$1-          Παρουσίαση  Microsoft (PowerPoint)

$1-          Αίθουσα εκδηλώσεων

$1-          Διανομή εντύπου υλικού

-     Δημοσιεύματα

Δ165.

Παράλληλες δραστηριότητες

$1-          Ενημέρωση τοπικού και περιφερειακού τύπου και ΜΜΕ για την Ημερίδα.

$1-          Έκθεση ζωγραφικής.

$1-          Θεατρική παράσταση.

Δ166. Τρόποι επιβράβευσης

$1-          Επιβράβευση εκ μέρους της Δ/ντριας για τη συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα

$1-          Επιβράβευση των εκπαιδευτικών για την υλοποίηση του προγράμματος

$1-          Συγχαρητήρια στους γονείς

$1-          Αναφορά των φορέων στο πρόγραμμα και τα αποτελέσματά του.

         


Δ17. ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

$1-          CD ή DVD με την παρουσίαση του προγράμματος

$1-          Δημοσιεύσεις στον τύπο

-     Φωτογραφικό υλικό

$1-          Έργα μαθητών



Δ18. ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για το περιβάλλον και εκτίμηση της σημασίας του λόφου της Γορίτσας. Παρότρυνση για επισκέψεις στο χώρο και πιθανή αξιοποίηση του λόφου εκ μέρους των φορέων με συνείδηση περιβαλλοντική και πολιτισμική.


Ε. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Ε1. ΜΗΝΑΣ

Ε2. ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1ος μήνας

Συγκρότηση Περιβαλλοντικής Ομάδας.

Διαλέξεις ειδικών για το θέμα και αναζήτηση στοιχείων από διάφορες πηγές.

2ος μήνας

Επισκέψεις στο χώρο του λόφου, δράσεις υπό την καθοδήγηση και πληροφόρηση ειδικών και καθηγητών. Αναζήτηση στοιχείων, εξηγήσεις εννοιών, ταξινόμηση υλικού, διαλογή και σύνθεση υλικού.

3ος μήνας

Παραγωγή κειμένων στον υπολογιστή με θέματα που αναλύθηκαν.

4ος μήνας

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και φωτογραφίζουν το λόφο.

5ος μήνας

Ανακοινώσεις από ομάδα για την ιστορία του λόφου.

Ανακοινώσεις από ομάδα για την πολιτιστική κληρονομιά.

Συμμετοχή στις Κεντρικές Εκδηλώσεις της Δ/νσης Π.Ε. του Νομού για την Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας.

6ος μήνας

Συμμετοχή όλων στη δεντροφύτευση.

Συμμετοχή στην θεατρική παράσταση.

 Συμμετοχή στην έκθεση ζωγραφικής.

7ος μήνας

Ημερίδα παρουσίασης .

Παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

Συμμετοχή στην αξιολόγηση.


ΣΤ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΣΤ1. ΑΜΟΙΒΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (ΟΠΣ 61.00)

ΣΤ11. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ / ΤΙΤΛΟΣ

ΣΤ12. ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΣΤ13. ΚΟΣΤΟΣ (?)

Αργύρης Συμιακάκης / Βιντεοσκόπηση

Φωτογράφηση

150,00

     
     

ΣΤ14. Σύνολο 1

150,00

ΣΤ2. ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΗ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (ΜΙΣΘΩΤΩΝ) (ΟΠΣ 61.01)

ΣΤ21. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ / ΤΙΤΛΟΣ

ΣΤ22. ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΣΤ23. ΚΟΣΤΟΣ (?)

Μουζαλά Δέσποινα

Συντονίστρια

50,00

Πατέρη Γεωργία

Μέλος ΠΟ

50,00

Δεσποτοπούλου Ναυσικά

Μέλος ΠΟ

50,00

Βλάχου Ιφιγένεια

Μέλος ΠΟ

50,00

Γιαννούλη Μαρία

Μέλος ΠΟ

50,00

Θεοδωράκη Σοφία

Μέλος ΠΟ

50,00

Κυζιρίδου Ευαγγελία

Μέλος ΠΟ

50,00

Τσιαμανή Ευαγγελία

Μέλος ΠΟ

50,00

ΣΤ24. Σύνολο 2

400,00

ΣΤ3. ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΤΕΛΗ (ΟΠΣ 62.03)

ΣΤ31. ΕΙΔΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

ΣΤ32. ΚΟΣΤΟΣ (?)

   
   
   

ΣΤ33. Σύνολο 3

 

ΣΤ4. ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΟΠΣ 62.05)

ΣΤ41. ΟΝΟΜΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

ΣΤ42. ΚΟΣΤΟΣ (?)

   


ΣΤ5. ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (ΟΠΣ 64.02)

ΣΤ51. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ52. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ53. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ54. ΚΟΣΤΟΣ

Τυπογραφικά - Προσκλήσεις

200

    0,20

40,00

Τυπογραφικά - Αφίσες

20

    2,00

40,00

Ενοικίαση μκροφωνικής εγκατάστασης

1

120,00

120,00

Αναψυκτικά

          120

  0,90

108,00

Γλυκά

120

  0,90

108,00

ΣΤ55. Σύνολο 5

416,00

ΣΤ6. ΕΞΟΔΑ ΤΑΞΙΔΙΩΝ (ΟΠΣ 64.01)

ΣΤ61. ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

ΣΤ62. ΚΟΣΤΟΣ (?)

Επίσκεψη στο λόφο

120,00

Επίσκεψη στο Πήλιο στο δάσος

150,00

Επίσκεψη στο δάσος Κουρί Αλμυρού

180,00

   

ΣΤ63. Σύνολο 6

450,00

ΣΤ7. ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΕΠΙΠΛΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ (ΟΠΣ 66.04)

ΣΤ71. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ72. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ73. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ74. ΚΟΣΤΟΣ

Φωτογραφική μηχανή

1

280,00

280,00

Κάρτα 512ΜΒ

1

70,00

70,00

Φορτιστής - μπαταρίες

1

40,00

40,00

       
       
       

ΣΤ75. Σύνολο 7

390,00


ΣΤ8. ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ ? ΕΝΤΥΠΑ ? ΒΙΒΛΙΑ ? ΕΚΠ. ΥΛΙΚΟ ? ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ Η/Υ (ΟΠΣ 64.07)

ΣΤ81. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ82. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ83. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ84. ΚΟΣΤΟΣ

Βιβλία

2

20

40,00

Μελάνια Η/Υ

3

40

110,00

Τόνερ

2

80

80,00

Γραφική Ύλη (Χαρτόνια, χρώματα κλπ.)

   

100,00

       
       

ΣΤ85. Σύνολο 8

330,00

ΣΤ9. ΓΕΝΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ (ΟΠΣ 64.98)

ΕΞΟΔΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

? 107,62

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ: 2.247,62

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το τελικό ποσό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 2.400 ? και για τη Θράκη και τις νησιωτικές περιοχές τα 2.850 ?.


Ζ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ

(ΒΙΒΛΙΑ, ΑΡΘΡΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΕΚΤΟΣ ΕΠΕΑΕΚ Κ.Α.)

1. Μαγγιώρης Σ.1999. Στα μονοπάτια της φύσης και της βιολογίας, Βασιλείου, Αθήνα.

2. Μάργαρης Ν.Σ. 2001. Οδοιπορικό στο Ελληνικό Περιβάλλον, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.

3. Μουσείο Γουλανδρή, 1989 β. Τα ελληνικά δάση.

4. Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, 1989. Σχολείο και Περιβάλλον, ΟΕΔΒ, Αθήνα.

5. Ζωγραφίζω το δέντρο. Εκπαιδευτικό τμήμα Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης.

6. Οι πράσινες γωνιές της γειτονιάς μου, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

7. Τα δάση γύρω από τη Μεσόγειο, 1999. WWF ΠΑΤΑΚΗΣ.

8. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσα από σχολικές δραστηριότητες, 1999. Δήμου Αικ. (επιμελήτρια έκδοσης), έκδοση Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας.



*  Σας παρακαλούμε να σύμπληρώσετε το ΣΥΠ μόνο αφού διαβάσετε προσεκτικά τον Οδηγό Συμπλήρωσης

 

Πρόσθετες πληροφορίες