ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ 2005

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ (ΣΥΠ)*

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ (δεν συμπληρώνεται)

 

1. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

                                             TO ΛIMANI TOY ΒΟΛΟΥ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ          ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ?ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

21. ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

20   ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ

22. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

3. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

31. ΕΠΩΝΥΜΟ

ΜΟΥΖΑΛΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

32. ΟΝΟΜΑ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

4. ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ

(μόνο για την Α/θμια)

1/θέσιο

 

2/θέσιο

 

Πολυθέσιο

Χ

5. ΟΔΟΣ - ΑΡΙΘΜΟΣ

ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΗ 23

6. ΠΟΛΗ/ΧΩΡΙΟ - Τ.Κ.

ΒΟΛΟΣ      ΤΚ   38333

7. ΤΗΛΕΦΩΝΑ

24210-39596

8. FAX

24210-39596

9. E-mail

 

10. Http://

 


Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ/ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Α1. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Α2. ΝΟΜΟΣ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Α3. Δ/ΝΣΗ. ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Α4. ΓΡΑΦΕΙΟ

 

Α5. ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Π.Ε.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Α6. Κ.Π.Ε. ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΜΑΚΡΥΝΙΤΣΑΣ

Β. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΟΥΣΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Β1. ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

13

Β2. ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Β21. Αγόρια

Β22. Κορίτσια

115

86

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Β3. ΕΠΩΝΥΜΟ

ΜΟΥΖΑΛΑ

Β4. ΟΝΟΜΑ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ

Β5. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

Γ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γ1. ΕΠΩΝΥΜΟ

ΜΟΥΖΑΛΑ 

Γ2. ΟΝΟΜΑ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ

Γ3. ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

Γ4. ΥΠ. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΜΟΝΙΜΟΣ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ

ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΣ

Γ5. ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

20

χ

   

ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ / Επιμόρφωση στην Π.Ε.,

στισ περιβαλλοντικές ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Ή επιστήμες ΑΓΩΓΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ

ΘΕΜΑ

Γ6. Διδακτορικό στην Π.Ε.

 

Γ7. Μεταπτυχιακό στην Π.Ε.

 

ΤΙΤΛΟΣ

ΘΕΜΑ

Γ8. Διδακτορικό στις περιβαλλοντικές επιστήμες ή στις επιστήμες αγωγής

 

Γ9. Μεταπτυχιακό στις περιβαλλοντικές επιστήμες ή στις επιστήμες αγωγής

Μεταπτυχιακό Παιδ/κού  Τμήματος Παν|μίου Αθηνών.Θέμα:<<Διδακτική Ιστορίας κ Γλώσσα».

(1994)

Γ10. Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ/ΤΕΙ

Πτυχίο Νομικής Σχολής  Α.Π.Θ(1991)

Σ.Ε.Λ.Δ.Ε Θεσ/κης (1992)

ΕΙΔΟΣ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Γ11. Παρακολούθηση σεμιναρίων στην Π.Ε. από ΑΕΙ

-

-

Γ12. Εισηγήσεις σε συνέδρια / ημερίδες /σεμινάρια Π.Ε.

 

-

Γ13. Παρακολούθηση σεμιναρίων στην Π.Ε. από Κ.Π.Ε. / Π.Ε.Κ. / Υπ. Π.Ε.

-

-

-

Γ14. Συμμετοχή σε σχολικά προγράμματα Π.Ε.

-« Η αυλή του σχολείου» 2001-2002(Δίκτυο)

«Η αυλή του σχολείου» 2001-2003(Δίκτυο)

«Λίμνες-πηγές έμπνευσης-Υγρότοποι» (Δίκτυο)

               

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΟΙΠΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

Γ15. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ

Γ16.

ΕΙΔΙΚΟ-ΤΗΤΑ

Γ17.

ΥΠ. ΚΑΤΑΣΤ.

Γ18.

ΕΤΗ ΥΠΗΡ.

Γ19. (αριθμός)

Γ191.

PhD

Γ192.

MSc

Γ193.

Άλλο PhD

Γ194.

Άλλο MSc.

Γ195

2ο πτυχίο

Γ196.

Σεμιν.

ΑΕΙ

Γ197.

Συνέδρ./ Ημερίδες/

Σεμινάρια

Γ198.

ΚΠΕ ΠΕΚ Υπ.ΠΕ

Γ199. Σχολικά Προγραμ. Π.Ε.

ΠΑΤΕΡΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

ΜΟΝΙΜΗ

20

             

1

 

ΒΛΑΧΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

ΜΟΝΙΜΗ

                   

ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΥΣΙΚΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

ΜΟΝΙΜΗ

                   

ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

ΜΟΝΙΜΗ

                   

ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

ΜΟΝΙΜΗ

                   

ΓΚΙΟΥΖΕΛΗ ΚΩΝ/ΝΑ

ΔΑΣΚΑΛΑ

ΜΟΝΙΜΗ

                   



ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ

Γ20. ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ

Γ201. Αγόρια

55

Γ202. Κορίτσια

50

Γ21. αριθμοσ μαθητων με διαφορετικη πολιτισμικη προελευση

 

Προηγούμενη Συμμετοχή σε προγράμματα Π.Ε.

Γ22. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε 1 ? 2 προγράμματα

115

Γ23. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε 3 ? 5 προγράμματα

115

Γ24. Αριθμός μαθητών που έχουν συμμετάσχει σε περισσότερα από 5 προγράμματα

 

Δ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δ1. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

-          Η διάθεση των παιδιών να γνωρίσουν τον τόπο τους, να έρθουν σε επαφή με τους φορείς που διαχειρίζονται το σημαντικότερο κοινωνικό και οικονομικό παράγοντα της πόλης μας. Να μελετήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον κλειστό κόλπο του Παγασητικού από τις θαλάσσιες μεταφορές ,αλίευση, επισκευές πλοίων, επέκταση λιμανιού.

-          Η δυνατότητα υλοποίησης του προγράμματος στον τόπο μας, και η ευκαιρία να δημιουργήσουμε παρεμβάσεις στην τοπική κοινωνία και στο ζωτικό μας χώρο, που θα επηρεάσουν τη ζωή όλων μας.

-          Η επάρκεια των μέσω που μπορεί να μας διαθέσει το γραφείο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του νομού μα, οι σχετικοί με το θέμα φορείς του τόπου μας(λιμεναρχείο, αλιείς, αυτοδύτες, οικολογικές οργανώσεις)

-          Η δυνατότητα διεπιστημονικής και διαθεματικής προσέγγισης του θέματος μέσω του Α.Π των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων της ΣΤ΄ τάξης(κομβικές έννοιες. ¨σύστημα¨,¨αλλαγή¨)

-          Η ευκαιρία να εργαστούν οι μαθητές με άνεση εντός και εκτός του σχολείου σε ομάδες, έτσι ώστε μέσα από αυτή τη συνεργασία να   προκύψουν οφέλη προς όλα ανεξαίρετα τα παιδιά τόσο στη μάθηση όσο και στη συμπεριφορά. Θετικές παράμετροι επίσης είναι η επαφή με τις νέες τεχνολογίες και η συνεργασία σχολείου και οικογένειας.

          

Δ011. ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

Ήδη οι μαθητές συμμετέχουν στο ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ<<ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ>που συντονίζει το Κ.Π.Ε ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ..Η συμμετοχή στο δίκτυο μας εξασφαλίζει σημαντικό υλικό για να μελετηθεί το λιμάνι του Βόλου και να συγκριθεί με τα άλλα λιμάνια της Ελλάδας.

Τα παιδιά βρίσκονται σε συχνή επαφή με τη παραλία και το λιμάνι του Βόλου, παρακολουθούν τα έργα ανάπλασης που γίνονται εδώ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.Το θέμα συνεπώς είναι ενδιαφέρον τη στιγμή που ξεκινά από τα βιώματα των παιδιών.

Η υλοποίηση ενός προγράμματος στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ για λογαριασμό ενός Πανεπιστημίου όπως αυτό του Αιγαίου είναι μια πρόκληση για μας, αφού η διάχυση των αποτελεσμάτων και στην Ευρώπη θα προβάλλει τόσο τον τόπο μας ,όσο και τις μεθόδους προσέγγισης του θέματος που εφαρμόζουμε Θα είναι άλλωστε τιμητικό για τα παιδιά μας αν η εργασία μας εμπλουτίσει τη βάση δεδομένων για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και χρησιμεύσει ως οδηγός για μελλοντική δράση.  Μετά από την ανακοίνωση όλων των αυτών στους  μαθητές μας αυτοί ενθουσιάστηκαν και αποφάσισαν να εντατικοποιήσουν τους ρυθμούς της εργασίας τους.

 

Δ2. Συνοπτική περιγραφή ΘΕΜΑΤΟΣ προγράμματος

H σπατάλη των φυσικών πόρων, υπερβολική ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού, (σύνδεση νέων γραμμών, τουριστική κίνηση σκαφών αναψυχής, κρουαζιερόπλοια) είναι σημαντικές αιτίες για τη ρύπανση του κλειστού κόλπου του Παγασητικού, για τη μείωση των πληθυσμών των ψαριών και των θαλάσσιων ειδών που ζουν στο κόλπο.

Η επέκταση του λιμανιού και της ιχθυόσκαλας προς την αριστερή μεριά του λιμανιού (περιοχή Μπουρμπουλήθρας) προκαλεί τη συρρίκνωση του βιότοπου του Ξηριά.

Το λιμάνι αποτελεί το σημαντικότερο οικονομικό παράγοντα της πόλης και θεωρούμε σκόπιμο να μελετήσουμε τη συμμετοχή του στην οικονομία της πόλης.

Το βλέπουμε κατά συνέπεια ως μέρος ενός δυναμικού συστήματος το οποίο έχει υποστεί αλλαγές(ιστορική επισκόπηση) ,έχει τροφοδοτήσει μύθους και ιστορίες(έχουν καταγραφεί από τους λαογράφους του τόπου μας) και έχει επίσης αλλοιωθεί απ΄ τις ανθρώπινες ασυλλόγιστες ενέργειες.

Πρέπει οι μαθητές ως αυριανοί πολίτες του τόπου να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διαχείρισης περιβάλλοντος.(Οικονομική ανάπτυξη χωρίς οικολογική επιβάρυνση). 

Δ3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γνωστικοί

-    Σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν και το μέλλον της περιοχής και αξιολόγηση των        ανθρώπινων  παρεμβάσεων   μέσα στο χρόνο.  

-          Σύγκριση του λιμανιού του Βόλου με το λιμάνι του Πειραιά και κριτική θεώρηση των αναγκαιοτητών , ομοιοτήτων και διαφορών και γενίκευση των συμπερασμάτων όπου είναι δυνατό(π.χ λιμάνια της Ευρώπης). 

-          Κατανόηση της αμφίδρομης σχέσης ανθρώπου-περιβάλλοντος και  των επιπτώσεων που έχουν οι ανθρώπινες ενέργειες στο περιβάλλον και τελικά στη ζωή μας.

-           Εξοικείωση με την επιστημονική μεθοδολογία(project) και τη σύγχρονη τεχνολογία(Η/Υ) διαδίκτυο, ΜΜΕ)

Συναισθηματικοί

-           Απόκτηση πρωτοβουλίας, υπευθυνότητας και συμμετοχής σε ένα κοινωνικό θέμα και έκφραση απόψεων για τρόπους παρέμβασης σε ό,τι πρέπει να αλλάξει.

-           Δημιουργία νέων στάσεων και συμπεριφορών στους μελλοντικούς πολίτες αυτού του τόπου, έτσι ώστε οι δικές τους ενέργειες να συμβαδίζουν με το πνεύμα της αειφόρου διαχείρισης του περιβάλλοντος           

Ψυχοκινητικοί

-           Σύνδεση της σχολικής με την καθημερινή ζωή και τα προβλήματά της(επισκέψεις ?δράσειςστο  χώρο του λιμανιού),με σκοπό την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης, την λήψη αποφάσεων σχετικά με αυτή και την παρέμβαση όπου είναι δυνατό.

-           Καταγραφή εμπειριών ατόμων που σχετίζονται με το θέμα(αλιείς, αυτόφυτες, χημικοί ,περιβαντολόγοι )και διάχυση των παρατηρήσεων σε γονείς και τοπική κοινωνία με στόχο την ενημέρωση(φυλλάδια ,δελτία τύπου, αφίσσα)και ευαισθητοποίηση.

-           Σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία και αναζήτηση πληροφοριών από τους ειδικούς.

Δ31. ΑΛΛΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 Συμμετοχικοί 

-          Ομαδικοί και συνεργατικοί δράση εντός και εκτός σχολείου με στόχο την ολοκλήρωση εργασιών με τη συμμετοχή όλων των μαθητών, το σεβασμό των ατομικών ιδιαιτεροτήτων των συμμαθητών τους και την αντιστάθμιση δυσκολιών στη μάθηση και τη συμπεριφορά.

-           Διεπιστημονική  και διαθεματική προσέγγιση του θέματος μέσω της οποίας υλοποιούνται στόχοι όλων των παραπάνω κατηγοριών.

          

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.

Δ4. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

-          Από τα μέσα του 18ου αιώνα το λιμάνι του Βόλου αρχίζει να αποκτά σημασία ,καθώς γίνεται η εμπορική σκάλα της Θεσσαλίας. Στο κάστρο του Βόλου (περιέκλειε την περιοχή της σημερινής συνοικίας ΠΑΛΙΑ )εγκαθίστανται οι Τούρκοι τοποτηρητές της περιοχής. Έξω από το κάστρο υπήρχαν μερικά μαγαζιά και αποθήκες που χρησίμευαν για την εξηπερέτηση του διαμετακομιστικού εμπορίου μέσω του λιμανιού.

Λίγο μετά το 1830 αρχίζει να χτίζεται, έξω από το κάστρο η πόλη του Βόλου. Η ευνοϊκή γεωγραφική της θέση, λόγω του λιμανιού, συνέβαλε στην εξέλιξη της σε οικονομικό κέντρο της Θεσσαλίας .Η ανάπτυξη του Βόλου μετά την προσάρτηση υπήρξε ραγδαία, το λιμάνι του ήταν ένας από τους κύριους παράγοντες που ευνόησαν την οικονομική εξέλιξη της πόλης  με κύριες κατευθύνσεις το εμπόριο και τη βιομηχανία.

 Το 1892αρχίζουν τα έργα διαμόρφωση του λιμανιού που συνεχίζονται και μετά τον Α΄ παγκόσμιο πόλεμο    ,   αφού οι ανάγκες της διακίνησης των εμπορευμάτων συνεχώς  αυξάνονται. Το εμπόριο μέσω του λιμανιού του   Βόλου γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη μέχρι το 1920, οπότε οι χερσαίες συγκοινωνίες υποκαθιστούν σε μεγάλο βαθμό της θαλάσσιες. .Σήμερα το λιμάνι  εκσυγχρονίζεται, επεκτείνεται και παραμένει ένας από τους κυριότερους κοινωνικοπολιτικούς παράγοντες ανάπτυξης της πόλης,

-          Θα μελετήσουμε την ιστορία του λιμανιού από την ίδρυση του μέχρι σήμερα.

-          Θα μελετήσουμε τα οικονομικά μεγέθη που υπάρχουν στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά κυρίως και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που υπάρχουν στο κόλπο του Παγασητικού και στον υγροβιότοπο δίπλα του λιμανιού. Θα υπολογίσουμε το κόστος των ανθρώπινων ενεργειών και παρεμβάσεων στη φύση, κάνοντας προτάσεις για ανάπτυξη και νέων δραστηριοτήτων στο χώρο του λιμανιού όπως π. χ  πολιτιστικές.

-          Οι δράσεις και παρεμβάσεις θα συμβάλλουν στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των οικογενειών μας και των ανθρώπων του γειτονικού μας περιβάλλοντος-συμπολίτες μας ,έτσι ώστε να είναι θετικότερη η στάση μας στο μέλλον.

-          Η διαθεματική και διεπιστημονική μελέτη του θέματος θα μας επιτρέψει να το προσεγγίσουμε πολυπρισματικά, να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους που συνδέονται με αυτό και να ανακαλύψουμε σχέσεις και αλληλοεπιδράσεις στο πλαίσιο ενός συστήματος καθώς επίσης να αξιολογήσουμε τις αλλαγές που αυτό το σύστημα υπέστη μέσα στο χρόνο.

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.



Δ5. ΤΟΠΙΚΗ ? ΕΘΝΙΚΗ ? ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΤΟΠΙΚΗ: Το λιμάνι του Βόλου είναι συνυφασμένο με την ιστορία, την οικονομική ανάπτυξη και την καθημερινή ζωή των κατοίκων του τόπου μας .Η μελέτη της διαχείρισης του λιμανιού θα βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τον τόπο τους, αλλά και να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις ανθρώπινες παρεμβάσεις .

ΕΘΝΙΚΗ: Αναμφισβήτητα το παραπάνω αντικείμενο μελέτης είναι εθνική υπόθεση γιατί η χώρα μας έχει πλούσιο θαλάσσιο διαμελισμό και στηρίζει την ανάπτυξή της στην ανάπτυξη των λιμανιών της.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ:Κοινές αιτίες διαμορφώνουν συχνά κοινά αποτελέσματα. Υπ΄ αυτή την έννοια θα ωφεληθούμε αν συγκρίνουμε τον τόπο μας με άλλους τόπους πάνω στη γη. Η Μεσόγειος είναι μια κλειστή θάλασσα , η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά οικολογικά προβλήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι έρευνες έχουν δείξει ότι μετά από 100 χρόνια η Μεσόγειος θα είναι νεκρή θάλασσα.

Η πραγματοποίηση των ολυμπιακών αγώνων στην  Ελλάδα το 2004,η επιλογή του Βόλου ως ολυμπιακής πόλης , τα έργα ανάπλασης στο χώρο του λιμανιού θα κάνουν γνωστή την πόλη μας διεθνώς. Εξάλλου η συμμετοχή μας σ΄ ένα πρόγραμμα που μέσω του πανεπιστημίου Αιγαίου θα προβάλλει το θέμα μας και τον τρόπο προσέγγισής του σε  πανευρωπαϊκό επίπεδο. Θα  φέρει την πόλη μας κοντά στους συμμαθητές μας της Ευρώπης. 

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.


Δ6. ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ (ΦΥΣΙΚΑ Ή ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ)

Δ61. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ

Δ62. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.Ελένη Ματή

Σχολική Σύμβουλος 4 ης περιφέρειας Π.Ε. Μαγνησίας. Συντονίστρια προγράμματος του πανεπιστημίου Αιγαίου κατά το έτος 2002-2003

Διαθεματικότητα και εκπαίδευση. Οργάνωση σχεδίου εργασίας με θέμα ΄΄ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ¨

(Υποστήριξη στη τάξη)

1. Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας- Τμήμα περιβάλλοντος

Συνέντευξη ειδικών-εκπαιδευτικό υλικό

2. Δημοτικό Κέντρο Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Δήμου Βόλου

Υπεύθυνη: Δημόγλου Αίγλη

- Χρήση βιβλιοθήκης - Αρχειακό υλικό

- Εκπαιδευτική έρευνα

- Εκπαιδευτικά προγράμματα

3. Στέφανος Παρασκευόπουλος : Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας ? Υπεύθυνος Μαθήματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας

- Επιστημονική καθοδήγηση στην υλοποίηση του προγράμματος που αφορά τους τομείς επιστημονικής έρευνας και συγγραφής του όλου εγχειρήματος

4. Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών ΔΟΥΚ Δήμου Βόλου

Υπεύθυνη: Τσιμά Παρασκευή

- Χρήση βιβλιοθήκης - Αρχειακό υλικό

- Εργαστήρια ζωγραφικής, πηλού, θεατρικού παιχνιδιού

- Εκπαιδευτικά προγράμματα

5. Κ.Π.Ε. Μακρυνίτσας

Υπεύθυνος: Καπλάνης Ξενοφών

- Πρόσβαση σε  βιβλιοθήκη Κ.Π.Ε.

6. Π.Ε.Ε.Κ.Π.Ε. Νομού Μαγνησίας

Πρόεδρος: Αθανασούλης Ιωάννης

- Υλικό στήριξης και περιβαλλοντικά προγράμματα

7. Πειραματική Σκηνή Τέχνης του πολιτιστικού Οργανισμού  Δήμου Ν. Ιωνίας

Διευθυντής: Πανταζής Δημήτριος

- Άμεση συμβουλή σε σκηνικά ? θεατρικά δρώμενα

11. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείο Βόλου

 

12.Σύλλογος Διδασκόντων  του 2ου Δημοτικού σχολείου Βόλου.

 

Καραγιάννης Αθανάσιος

Υπεύθυνος Π.Ε

.

   

Δ7. ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

(ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ)

-          Μελέτη πεδίου. Επιτόπια έρευνα, καταγραφή παρατηρήσεων, καταγραφή προβληματισμών και απόψεων των υπευθύνων σε κασετόφωνο και απομαγνητοφώνησή τους με στόχο την αποδελτίωση των πληροφοριών και τη συζήτηση στην τάξη , φωτογράφιση και βιντεοσκόπηση.

-          Μελέτη του υλικού ΄΄Το λιμάνι της Δραπετσώνας΄΄, συζήτηση και υλοποίηση κάποιων δραστηριοτήτων όπως προτείνονται ή μετά από προσαρμογή τους στα δικά μας δεδομένα.

-          Μελέτη πληροφοριών ( π.χ. από αρχεία των τοπικών εφημερίδων, βιβλία, περιοδικά).

-          Ομαδική ?συνεργατική μέθοδος.(Αντισταθμιστική αγωγή). Με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες των μελών των ομάδων συζητούμε και καταλήγουμε σε κάποιους τρόπους δράσης και παρεμβάσεων σχετικών με το θέμα.

-          Διεπιστημονική-διαθεματική προσέγγιση.(Εξακτίνωση του θέματος στα γνωστικά αντικείμενα του Α.Π. και αποκόμιση πληροφοριών από όλες τις σχετικές επιστήμες.. π.χ. Οικολογία Χημεία ,Μαθηματικά, Γλώσσα-Λογοτεχνία, Λαογραφία, Ιστορία, Κοινωνική και πολιτική επιστήμη, Οικονομία?..

-          Εντοπισμός των κομβικών σημείων του θέματος π.χ. ΄΄ σύστημα΄΄ , ΄΄ αλλαγή μέσα στο σύστημα΄΄ και μελέτη των θεμελιωδών αυτών εννοιών.

Κατόπιν τούτων

   Οργάνωση σχεδίου εργασίας με ομάδες 4 μελών , διατύπωση στόχων , ερωτημάτων και εξεύρεση απαντήσεων κατά τις σαφείς υποδείξεις της μεθόδου.

-          Προγραμματισμός παρεμβάσεων( στον τοπικό τύπο, στο Λιμεναρχείο, την τοπική Οικολογική Οργάνωση, στους γονείς, με δελτία τύπου, φυλλάδια ή ψηφίσματα)

-          Αξιολόγηση των προσπαθειών και των αποτελεσμάτων.

-          Τελική παρουσίαση του θέματος.

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.


Δ8. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΤΟΣ ?Η ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

(ΕΔΩ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΕ Κ.Π.Ε.)

Δ81. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΚΠ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ (ξεκινήστε την περιγραφή αναφέροντας το χώρο και το χρόνο υλοποίησης)

- Σχολείο.    Στην αίθουσα του σχολείου θα γίνει παρουσίαση του θέματος το μήνα Φεβρουάριο, και θα ακολουθήσει συλλογή πληροφοριών ,από τη σχολική βιβλιοθήκη,Η/Υ, από ομάδες μαθητών

- Λιμάνι του Βόλου.     Επίσκεψη και δραστηριότητες κάτω από την επίβλεψη και καθοδήγηση ειδικών του λιμενικού ταμείου,Λιμεναρχείου το μήνα Μάρτιο.Παρατήρηση , καταγραφή πληροφοριών.

- Επίσκεψη στο Μουσείο Τοπικής Ιστορίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκ/σης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας  τον ίδιο μήνα.

-          Επίσκεψη και ενημέρωση από ειδικό του τμήματος Βιοχημίας-Βιοτεχνολογίας στη Λάρισα.

-          Λιμάνι  Πειραιά. Επίσκεψη στοΚ.Π.Ε. Δραπετσώνας και ξενάγηση από εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο εθνικό δίκτυο  ΄΄ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ΄΄ το μήνα  Μάιο.

-          Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.  Συνεργασία με την υπεύθυνη Π.Ε.του παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπ/σης.

Παρουσίαση ημερίδας .Μήνα Ιούνιο.

 

Δ82. ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Στο πλαίσιο της μεθόδου project οι μαθητές είναι εκείνοι που αποφασίζουν για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Οι δάσκαλοι ως μέρος της ομάδας συζητούν και τυπώνουν τις προτάσεις τους χωρίς να τις επιβάλλουν στους μαθητές. Κατά συνέπεια θα εξαρτηθεί από τους ίδιους τους μαθητές το ποσόν και το ποιόν των δραστηριοτήτων. Αναμενόμενο είναι να επηρεασθούν από τις συζητήσεις με τους ειδικούς και από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο πρόγραμμα της  Δραπετσώνας.

Θετικό στοιχείο είναι η εγγύτητα των μαθητών με τη περιοχή και η βίωση των προβλημάτων μια και είναι μόνιμοι κάτοικοι αυτού του τόπου.

Οι συζητήσεις τους επίσης με τους γονείς τους είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσουν σε νέες πρωτοβουλίες.

Στόχος είναι να εμπλακούν δημιουργικά όλοι  και οι μαθητές να καταγράψουν , να φωτογραφίσουν, να αναπαραστήσουν , να σχεδιάσουν , να μετρήσουν , να παρατηρήσουν , να διατυπώσουν επί τόπου υποθέσεις και να βρουν άμεσες λύσεις στους προβληματισμούς τους.

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.

Δ9. ΔΡΑΣΕΙΣ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

(ΕΔΩ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΕ Κ.Π.Ε.)

Δ91. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ (ξεκινήστε την περιγραφή αναφέροντας το χώρο και το χρόνο υλοποίησης)      

-          Σχολείο. Ενημερωτικά άρθρα στη σχολική εφημερίδα αμέσως μετά την καταγραφή των πρώτων συμπερασμάτων .

-          Κατασκευή φυλλαδίου  και δημοσίευση στο τοπικό τύπο το μήνα Μάιο.

Έκθεση ζωγραφικής στη παραλία του Βόλου και ανάρτηση κάποιων αφισών στα κεντρικά σημεία της πόλης, στις αρχές του Ιουνίου.

Επίσκεψη στο συντονιστή πόλεως κ. Δερβένη για ενημέρωση σχετικά με τις επικείμενες τροποποιήσεις εν΄όψη Ολυμπιακών αγώνων.

 

Δ92. ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ

ΔΡΑΣΕΩΝ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ)

Μικρές αλλά αναμένονται να είναι καίριες και σημαντικές οι παρεμβάσεις των μαθητών σχετικά με το θέμα.

Θα προβάλλουν τον τόπο τους και θα βοηθήσουν στην επίλυση ενός μεγάλου προβλήματος         ( όπως αυτό της ρύπανσης του Παγασητικού, διαταραχή του υδροβιότοπου της Μπουμουλήθρας).Γράφοντας στο τοπικό τύπο, στη σχολική εφημερίδα, κατασκευάζοντας ένα φυλλάδιο ,εκδίδοντας ένα ψήφισμα στο Νομάρχη Μαγνησίας και στο Δήμαρχο Βόλου , με την έκθεση ζωγραφικής στη παραλία του Βόλου,, με αναφορές της δράσης τους στους ?Αργοναύτες? της εφημερίδας Θεσσαλίας και σε τοπικά περιοδικά.

* Προσθέστε και άλλες γραμμές εάν χρειαστεί.

Δ10. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

ΕΙΔΟΣ

$1? 

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ / ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Δ101. Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών /

Γωνία παρατήρησης (για την προσχολική εκπ/ση) /

κ.α.

   

Δ102. Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

ν

 Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, καταγραφή υλικού, διαγράμματα μετρήσεων και αναλύσεων δειγμάτων νερού από τη θαλάσσια περιοχή του Παγασητικού, που διενεργεί η ΔΕΥΑΜΒ.

Στατιστικές μελέτες και οργάνωση της τελικής παρουσίασης,Powerpoint.

Δ103. Οπτικοακουστικά μέσα

ν

ΤV  -VIDEO

Κάμερα

Φωτογραφική μηχανή ,δημοσιογραφικά κασετοφωνάκια

Δ104. Εκπαιδευτικά μέσα ** που θα δημιουργηθούν για την υποστήριξη της εκπ. διαδικασίας

** εκτός των τελικών παραδοτέων

   

Δ105. Άλλοι χώροι, άλλος εξοπλισμός (αναφέρατε)

ν

Αίθουσα  ακροάσεων πανεπιστημίου Θεσσαλίας, για την παρουσίαση.

Δ106. Εκπαιδευτικά πακέτα Π.Ε. του ΕΠΕΑΕΚ Ι

 

W.W.F. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο.

Δ107. Άλλα εκπαιδευτικά πακέτα

 

Κ.Π.Ε. Δραπετσώνας


Δ11. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ Κ.Π.Ε. ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δ111.

ΟΝΟΜΑ Κ.Π.Ε.

Δ112.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΕΚΠ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Δ113.

ΑΠΟ-ΕΩΣ

Κ.Π.Ε. Δραπετσώνας

Ανάλυση ,σύγκριση ,αποτελεσμάτων και ξενάγηση από εκ/κους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα στο λιμάνι του Πειραιά.

1-5-2004

ως

30?5-2004

     

Δ12. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΠΘ

Δ121.

ΟΝΟΜΑ, ΕΜΒΕΛΕΙΑ  (τοπική ? περιφερειακή ? εθνική ? διεθνής)

Δ122.

ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Δ123.

ΘΕΜΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

ΕΘΝΙΚΟ

21o Δημ.Σχ.Βόλου

ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

     
     

Δ13. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΣΧΟΛ. ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΚΤΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΔΙΚΤΥΩΝ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΠΘ

Δ131. ΣΧ. ΜΟΝΑΔΕΣ

Δ132. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

   
       


Δ14. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΕΙΔΟΣ

Α. ΜΕΘΟΔΟΙ - ΜΕΣΑ

Β. ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

Δ141.

Αρχική Αξιολόγηση (Διερεύνηση)

Προκαταρκτική συζήτηση και γραμμή βάσης για το σημείο εκκίνησης της προσπάθειας. Συγκέντρωση και αξιολόγηση του υλικού και της ικανότητάς μας για δράση στο συγκεκριμένο θέμα.

$1-          Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες, (όνομα ομάδας- υπεύθυνος γραμματέας), τήρηση ημερολογίου δραστηριοτήτων.

$1-          Καταμερισμός εργασίας ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της κάθε ομάδας.

$1-          Διατύπωση ερωτημάτων προς επίλυση και εντοπισμός των ειδικών προς βοήθεια.

$1-          Καταγραφή προβλημάτων.

Δ142.

Διαμορφωτική Αξιολόγηση

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι δραστηριότητες στα φύλλα εργασίας θα παίξουν το ρόλο της αξιολόγησης και της ανατροφοδότησης των προσπαθειών και των στόχων

-Ανακοίνωση στην τάξη από τον υπεύθυνο κάθε ομάδας.

Καταγραφή των θετικών ενεργειών , τροποποίησητων άκαρπων και επαναπροσδιορισμός στόχων .

Ανατροφοδότηση.

Δ143.

Τελική αξιολόγηση

Κατασκευή φυλλαδίου.

Αξιολόγηση του τελικού προϊόντος από την άποψη των προσπαθειών και των αποτελεσμάτων. Κριτική στάση των προσκεκλημένων ειδικών και αξιολόγηση κατά την τελική παρουσίαση του θέματος από την Π.Ο.

-Διανομή φυλλαδίων.

-Καταγραφή απόψεων με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου προς τους αποδέκτες των ενεργειών.

-Συμπλήρωση ερωτηματολογίου.


Δ15. ΤΡΟΠΟΙ (ΜΕΘΟΔΟΙ ? ΤΕΧΝΙΚΕΣ ? ΜΕΣΑ) ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Τακτική ανακοίνωση των νέων και των εργασιών στους γονείς από τα ίδια τα παιδιά.

Ανακοινώσεις στον τοπικό Τύπο.

Παρουσίαση του προγράμματος στο ευρύ κοινό.

Διανομή φυλλαδίου, επικόλληση αφίσας στους τοπικούς φορείς και στα άλλα δημοτικά σχολεία.

Κατάθεση της εργασίας στη βιβλιοθήκη του Π.Θ. και στην καθηγήτρια του οικείου μαθήματος για χρήση από τους σπουδαστές ως εργαλείου γνώσης και διδακτικής μεθόδου.

Δ16. ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Δ161. Χρόνος

Τέλος Μαϊου- αρχές Ιουνίου

Δ162. Χώρος

Αμφιθέατρο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ή άλλος χώρος που θα μας παραχωρηθεί

Δ163. Συμμετοχές

Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας

Ειδικοί που συνεργάστηκαν μαζί μας

Εκπρόσωποι Πρωτοβάθμιας εκπ/σης και Σχολικοί Σύμβουλοι

Δάσκαλοι και μαθητές δημοτικών σχολείων του νομού

Σύλλογος γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου και γονείς μαθητών

Εκπρόσωποι υπηρεσιών (Λιμενάρχης?)

Φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ιερά  Μητρόπολη Δημητριάδος.

Δ164.

Μέσα που θα αξιοποιηθούν

1.Υλικοτεχνική υποδομή του χώρου που θα μας φιλοξενήσει

2. Συστήματα πληροφορικής (Excel για διαγράμματα και PowerPoint για την παρουσίαση)

3. Επιδιασκόπιο, βίντεο

4. Διανομή έντυπου υλικού

Δ165.

Παράλληλες δραστηριότητες

$1-          Ενημέρωση του τοπικού Τύπου και των ΜΜΕ

$1-          Έκθεση στο χώρο.

$1-         

$1-         

Δ166. Τρόποι επιβράβευσης

Συγχαρητήρια από το Διευθυντή σε παιδιά και γονείς

. Αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα

Αποστολή του τελικού προϊόντος στο Παν/μιο Θεσσαλίας στο Κ.Π.Ε. Δραπετσώνας και στο Παν/μιο Αιγαίου



Δ17. ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

-          Φάκελος με την εργασία, φωτογραφικό και άλλο έντυπο υλικό, δισκέτα με την τελική παρουσίαση και ό,τι άλλο προκύψει και αξιολογηθεί ως σημαντικό .



Δ18. ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

 


Ε. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Ε1. ΜΗΝΑΣ

Ε2. ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1ος μήνας

Προσκλήσεις ειδικών.  Χωρισμός σε ομάδες. Αναζήτηση στοιχείων για το θέμα- συλλογή υλικού- ταξινόμηση υλικού.

2ος μήνας

Εισηγήσεις. Παρουσίαση υλικού από τους ειδικούς των Κέντρων Περιβαλλοντικής

Λιμάνι του Βόλου. Επίσκεψη και δραστηριότητες κάτω από την επίβλεψη και καθοδήγηση ειδικών του λιμενικού ταμείου, Λιμεναρχείου

- Επίσκεψη στο Μουσείο Τοπικής Ιστορίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκ/σης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας 

3ος μήνας

Επίσκεψη και ενημέρωση από ειδικό του τμήματος Βιοχημίας-Βιοτεχνολογίας στη Λάρισα

4ος μήνας

Λιμάνι  Πειραιά. Επίσκεψη στοΚ.Π.Ε. Δραπετσώνας και ξενάγηση από εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο εθνικό δίκτυο  ΄΄ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ΄΄

5ος μήνας

$1-          Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.  Συνεργασία με την υπεύθυνη Π.Ε.του παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής εκπ/σης.

Παρουσίαση ημερίδας.

6ος μήνας

 

.........

 

8ος Μήνας

Ημερίδα Παρουσίασης.


ΣΤ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΣΤ1. ΑΜΟΙΒΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (ΟΠΣ 61.00)

ΣΤ11. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ / ΤΙΤΛΟΣ

ΣΤ12. ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΣΤ13. ΚΟΣΤΟΣ (?)

     
     
     

ΣΤ14. Σύνολο 1

 

ΣΤ2. ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΗ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ (ΜΙΣΘΩΤΩΝ) (ΟΠΣ 61.01)

ΣΤ21. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ / ΤΙΤΛΟΣ

ΣΤ22. ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΣΤ23. ΚΟΣΤΟΣ (?)

 

Συντονιστής

200 ?

 

Δάσκαλος

             200 ?

     
     
     

ΣΤ24. Σύνολο 2

400 ?

ΣΤ3. ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΤΕΛΗ (ΟΠΣ 62.03)

ΣΤ31. ΕΙΔΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

ΣΤ32. ΚΟΣΤΟΣ (?)

   
   
   

ΣΤ33. Σύνολο 3

 

ΣΤ4. ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΟΠΣ 62.05)

ΣΤ41. ΟΝΟΜΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

ΣΤ42. ΚΟΣΤΟΣ (?)

 

50


ΣΤ5. ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ (ΟΠΣ 64.02)

ΣΤ51. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ52. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ53. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ54. ΚΟΣΤΟΣ

Αφίσες

20

7

140

Προσκλήσεις

100

0,80

  80

Αναψυκτικά

150

0,70

105

Φάκελοι υλικού

70

36

252

       
       

ΣΤ55. Σύνολο 5

577

ΣΤ6. ΕΞΟΔΑ ΤΑΞΙΔΙΩΝ (ΟΠΣ 64.01)

ΣΤ61. ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

ΣΤ62. ΚΟΣΤΟΣ (?)

Επίσκεψη στο Πειραιά

530

   
   
   

ΣΤ63. Σύνολο 6

530

ΣΤ7. ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΕΠΙΠΛΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ (ΟΠΣ 66.04)

ΣΤ71. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ72. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ73. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ74. ΚΟΣΤΟΣ

Φωτογραφική μηχανή

1

190

190

       
       
       
       
       

ΣΤ75. Σύνολο 7

                    190


ΣΤ8. ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ ? ΕΝΤΥΠΑ ? ΒΙΒΛΙΑ ? ΕΚΠ. ΥΛΙΚΟ ? ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ Η/Υ (ΟΠΣ 64.07)

ΣΤ81. ΕΙΔΟΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΣΤ82. ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΣΤ83. ΤΙΜΗ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΤ84. ΚΟΣΤΟΣ

Toner φωτοτυπικού

2

70

140

Μελάνη εκτυπωτή

3

45

135

Χαρτί Α4

10

6

  60

Αγορά και εμφάνιση φιλμ

10

10

100

Κασέτες για κάμερα

2

15

 30

Διαφάνειες για εκτυπωτή

1

55

 55

ΣΤ85. Σύνολο 8

520

ΣΤ9. ΓΕΝΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ (ΟΠΣ 64.98)

ΕΞΟΔΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

? 114,29 / ? 135,72

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ:

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το τελικό ποσό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 2.400 ? και για τις Θράκη και τις νησιωτικές περιοχές τα 2.850 ?.


Ζ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ

(ΒΙΒΛΙΑ, ΑΡΘΡΑ, ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΕΚΤΟΣ ΕΠΕΑΕΚ Κ.Α.)

1. «Η διαθεματικότητα στη σχολική γνώση. Έννοια και αναπλαισίωση και σχέδια εργασίας». Η. Ματσαγγούρας. Αθήνα 2003. Εκδ. Γρηγόρης.

2. «Μεθοδολογία Προσέγγισης των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης». Υπεύθ. Κατερίνα Δήμου. Δ/νση Π.Ε. Αθηνών

3. Οδηγός σχεδίων εργασίας έργο.΄΄ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ΄΄

4. wwf.ekke.gr

5.www.kpe.gr

.

.

.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.



*  Σας παρακαλούμε να σύμπληρώσετε το ΣΥΠ μόνο αφού διαβάσετε προσεκτικά τον Οδηγό Συμπλήρωσης

Πρόσθετες πληροφορίες